Friday, June 4, 2010

Home » » Simple Vs. Real Friendship

Simple Vs. Real Friendship

entry kali ni daku ingin berkongsi satu nukilan..
nukilan hasil aku dan kawan semasa sekolah menengah dahulu.
lama sudah daku ingin berkongsi..dan hari ini, aku ingin berkongsi dengan pembaca sekalian...hayatilah..

a simple friend has never seen you cry,
a real friend has shoulders soggy from your tears.
a simple friend doesn't know your parents' first name,
a real friend has their phone numbers in his address book.
a simple friend seeks to talk with you about his problems,
a real friend seeks to help you with your problem..
a simple friend expects you to always be there for him,
a real friend expects to always be there for you.
.

ingatlah..biar seribu banyak kawan kita di dunia ini,
namun sekiranya kita tidak mengerti untuk menghargai kawan kita, tidak bermakna jua..
sekiranya kawan hanya dianggap ada sewaktu susah, tiada semasa senang, maka anda lah manusia yang paling rugi, tamak dan pentingkan diri sendiri..
dalam persahabatan kena ada kejujuran, saling toleransi dan berterus terang dalam apa jua masalah..

aku merasa bahagia kerana masih ada kawan yang menerima aku seadanya.sehina manapun diriku, tapi masih ada sahabat yang setia pada diriku..secelaka mana pun kehidupan yang aku tempuhi, aku tahu aku ada sahabat yang jalan seiring denganku dan memberi sokongan kepada aku..aku sedar, aku ne bukan seorang yang baik utk dijadikan sahabat. namun, janganlah kerana silap langkahku, terus menghukum aku..terus lari meninggalkan aku..aku dambakan sahabat yang mampu membimbingku, menasihati daku, menyedarkan daku ketika aku lalai..itu yang aku mahu..bukan sahabat yang hanya tahu mempergunakan aku dan meninggalkan aku time aku sedih, susah..tp setakat ne..aku tau mana satu sahabat, mana lawan..thanks..kehidupan di institut banyak mengajar aku utk mengenali manusia..

p/s:kepada kawan yang cuba utk menjatuhkan persahabatan orang, taubatlah eyh..kerana percayalah.apa yang anda buat pada orang, akan pergi kembali kepada diri kamu. samada cepat atau lambat,semua itu akan berbalik kepada kamu. jadi, beringatlah..
sekian sahaja..panjang pulak leteran.eheh..harap menghayati..


No comments:

Post a Comment

Doakan Sern jadi kurus!